5 sposobów na bezsenność

Problemy z regularnym snem, bezsenność – to zjawiska znane powszechnie. Niestety ilość osób borykających się z tymi dolegliwościami stale wzrasta. Jak temu przeciwdziałać? Jak przeciwstawić się temu zjawisku? Odpowiedź na te oraz wiele innych pytań znajdą państwo w tym artykule.

„5 sposobów na bezsenność” to zestawienie najpopularniejszych metod, które pomogą w walce z tą „chorobą”. Zachęcam z tego miejsca do komentarzy. Być może wspólnymi siłami uda nam się wytypować najlepszą i najskuteczniejszą metodę. W tej publikacji znajdą państwo zarówno moje subiektywne odczucia, jak i informacje o opiniach innych.

1. Tabletki bazujące na 5-htp

O wykorzystaniu naturalnego aminokwasu 5-htp pisałem niejednokrotnie. Grzechem byłoby nie uwzględnić tego sposobu w tym zestawieniu. Tym bardziej, że cieszy się on naprawdę dobrą opinią. Aminokwas 5-htp działa uspokajająco, reguluje apetyt i emocje. W dodatku pozytywnie wpływa na nastrój i koncentrację.

Jest to środek bardzo silnie działający, ale w pełni bezpieczny. Tylko nieliczni narzekali na komplikacje, które najczęściej były wynikiem przewlekłych chorób. Mimo to zalecam przed skorzystaniem konsultacje z lekarzem. Na pewno środek ten jest bezpieczniejszy od tabletek nasennych na receptę. Nie uzależnia.

Nie byłbym sobą, gdybym nie zaproponował preparatu z którego miałem okazję korzystać. Mowa o 5-htp produkcji Health Spark. Dostępny tylko i wyłącznie w Internecie. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu. Biorąc pod uwagę skuteczność to produkt jest relatywnie tani.

2. Dieta

Niejednokrotnie publikowałem treści dotyczące wpływu odżywiania na nasz sens. Często spotykało się to z ogromnym zaskoczeniem. Ludzie dziwili się, że dieta ma tak duży wpływ na nasz sen. Zdrowe odżywianie, to zdrowy organizm. Zdrowy organizm to brak problemów ze snem. To z resztą logiczne i w pełni zrozumiałe.

W przypadku odżywiania istotnym elementem jest również godzina ostatniego posiłku. Nie chodzi o to by stosować jakieś sztywne ramy czasowe. Wystarczy jedynie wiedzieć kiedy położymy się spać i jeść maksymalnie do dwóch godzin przed. Warto również pamiętać, by ostatni posiłek był lekkostrawny (tak by organizm uporał się z trawieniem w ciągu dwóch godzin). To zagwarantuje nam nie tylko łatwiejsze zasypianie, ale i stabilniejszy sen.

3. Tabletki bazujące na melatoninie

Kolejnym typem tabletek, które zaciekawiły mnie i moich czytelników są te bazujące na melatoninie. To właśnie melatonina odpowiedzialna jest za rytm dobowy – czuwanie oraz sen. Nic więc dziwnego, że wykorzystuje się ją w regulacji snu.

Tabletki bazujące na melatoninie pozwalają w naturalny oraz w pełni bezpieczny sposób poprawić nasze zasypianie i sen. W dodatku wpływają pozytywnie na na relaksację, nastrój czy stres. Wykorzystanie tego składnika w leczeniu bezsenności nie wymaga recepty. Tabletki nie uzależniają.

Podobnie jak w przypadku tabletek 5-htp zasugeruję jeden ze środków, cieszący się najlepszą opinią wśród internautów. Mowa o Melatrol Sleep Aid, specyfiku produkcji amerykańskiego laboratorium Pacific Naturals. Poza melatoniną Melatrol zawiera również opisywane wyżej 5-htp oraz GABA.

4. Miejsce snu

Jakość naszego snu oraz łatwość zasypiania jest zależna również od tego w jakich warunkach zasypiamy. Trzeba o to zadbać w pierwszej kolejności, być może to wystarczy by uporać się z bezsennością.

Pierwszym naszym zadaniem jest zadbanie o wygodne łóżko i poduszkę. Przystosowane do naszych warunków fizycznych i komfortowej pozycji. To powinno zapewnić nam nie tylko komfort snu, ale także całkowity relaks fizyczny.

Kolejnym zadaniem jest kwestia samej sypialni. Przede wszystkim przed snem warto ją przewietrzyć i doprowadzic do temperatury równej około 18 stopnii (według specjalistów to najlepsza temperatura do snu). Należy również zadbać o ciszę (zamknąć okna, wyłączyć wszystkie sprzęty) oraz odpowiednie zaciemnienie (rolety, żaluzje, zasłony).

5. Tabletki na receptę

Nie zamierzam zagłębiać się w skład tabletek na receptę, gdyż zwyczajnie nie jestem ich zwolennikiem. Traktuję je jak zwyczajne używki, gdyż nie usuwają przyczyn, a jedynie krótkoterminowo usuwają problem bezsenności.

W dodatku większość z silnych specyfików uzależnia. Wyjście z nałogu tabletkowego jest równie trudne jak w przypadku tytoniu, alkoholu czy narkotyków. Warto o tym pamiętać zanim sięgniemy po takie silny specyfiki.

Oczywiście co do skuteczności nie można mieć zastrzeżeń. Działają bardzo szybko, ale są zwyczajnie niebezpieczne. Mogą wywoływać skutki uboczne, czego dowodem jest konieczność posiadania recepty.

To wszystko…

Zdaje sobie sprawę, że dla wielu z Was to zestawienie jest zbyt ubogie. Wszak, metod jest znacznie więcej. Zachęcam do wyrażania opinii na temat samego artykułu oraz skuteczności opisywanych metod. Bardzo chętnie przeczytam sugestie i propozycje zmian. Jeśli odzew na tę publikację będzie odpowiednio duży – przedstawię kolejne metody w podobnej formie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


jeden × = trzy