4 proste i sprawdzone sposoby na bezsenność

Człowiek powinien spać dziennie i wszelkie zaburzenia w tym zakresie odbijają się na jego życiu. Zdrowiu, pracy i samopoczuciu. Nierzadko mogą mieć bardzo negatywny wpływ na relacje z najbliższymi.
W takim wypadku potrzebujemy czegoś co zadziała od razu, a nie za rok czy pięć miesięcy. Jeśli chodzi o bezsenność, to możliwości nie ma tak wiele. Mam zamiar przedstawić tu tylko te naprawdę skuteczne i sprawdzone.

Na wstępie odrzucamy wszystkie bzdury w stylu szklanka mleka przed snem. Na korzyść tego sposobu przemawia tylko wyłącznie długoletnie powtarzanie go najpierw w wersji plotki wioskowej, a potem sieciowej, czyli „ciocia dobra rada” pisze w internecie.
Chcesz dobrze spać nie pij mleka przed snem. Znajdująca się w nim laktoza zaburzy Twój rytm dobowy poprzez blokowanie wydzielania niektórych hormonów przy jednoczesnym pobudzeniu insuliny. Natomiast nigdy nie chodź głodny do łóżka. To kolejna bzdura. Organizm w nocy odbudowuje tkanki do czego potrzebuje białka. Jeśli nie zjesz go na godzinę przed pójściem spać, to nie będziesz dobrze spał. Każdy kto twierdzi, że nie powinno się jeść po godzinie 18.00 jest wrogiem Twoim i Twojego snu. Jest – ujmując rzecz bez ogródek – fizjologicznym analfabetą.

Dopuszczalne ale nieskuteczne

Do pewnego stopnia ma sens rada sugerująca, by nie leżeć w łóżku. Gdy sen nie przychodzi wstań i zacznij coś robić. Na przykład czytać książkę. W dobie postępującego analfabetyzmu wtórnego nie jest to takie głupie. Z drugiej strony z czasem wyrobimy sobie nowy nawy i będziemy zasypiać coraz później. Więc to wyspać nam się nie pomoże. Trzeba inaczej.

Sposób pierwszy: melisa

To stare zioło działa uspokajająco. Stosuje się je w leczeniu bezsenności, depresji i nerwic. Kłopot z nim jest taki, że działa tylko na część populacji. Z moich własnych obserwacji wynika, że niektóre osoby zasypiają po nim bardzo szybko mimo wcześniejszego zdenerwowania, a na inne zupełnie nie działa.

Sposób drugi: tauryna z magnezem

O tym patencie przeczytałam u znanego trenera Charlesa Poliquina. Działanie uspokajające magnezu jest powszechnie znane. Dlatego należy go przyjmować na noc. Jednak aminokwas siarkowy tauryna, jest zazwyczaj opisywany jako stymulator. Tymczasem okazuje się, że w połączeniu z magnezem działa niemal tak samo jak środek usypiający. Możecie mi wierzyć, że efekt jest zaskakujący. Sama w ramach eksperymentu dodałam do tej mieszanki jeszcze potas, co wzmacnia działanie. Śpi się bardzo mocno i budzi w o wiele lepszym nastroju.

Sposób trzeci: l-tryptofan

Suplementacja tym aminokwasem zdobywa sobie coraz większą popularność. Niezaprzeczalnie nie jest to placebo. Faktycznie jego podaż normuje nastrój oraz pozwala wyregulować rytm dobowy, co w wprost przekłada się na regularny sen.
Tryptofan może pomóc w walce z bezsennością, jak również depresją czy zaburzeniami koncentracji. Jest neurotransmiterem pobudzającym wydzielanie melatoniny i serotoniny. Działa więc odwrotnie do skutków wywoływanych przez silny stres i odwraca negatywne wpływy napięcia psychicznego.

Więcej o l-tryptofanie >>>> KLIK.

Sposób czwarty: melatonina

Możemy także wprost sięgnąć po suplementy zawierające melatoninę, hormon koordynujący pracę zegara biologicznego. U współczesnego człowieka, który nie potrafi radzić sobie ze stresem, właśnie tego hormonu może być za mało, co prowadzi do przedłużającej się bezsenności. Czasowe podawanie melatoniny pomaga przewrócić równowagę.

Szczególnie dobrze organizm reaguje na połączenie L-tryptofanu i melatoniny takie jak w Somesta – nie bez powodu to jeden z najskuteczniejszych preparatów >>> SPRAWDŹ, dowiedz się WIĘCEJ.

Bez popadania w uzależnienie

Porady miały być proste i krótkie, dlatego nie rozpisywałam się nadmiernie na temat ich właściwości. Na koniec dodam tylko, że żaden z wymienionych sposobów nie prowadzi do uzależnienia w odróżnieniu od tradycyjnych środków nasennych. Zresztą, by w pełni wykorzystać ich działanie najlepiej stosować je okresowo. Pozostaje życzyć wszystkim spokojnego i głębokiego snu.

One thought on “4 proste i sprawdzone sposoby na bezsenność

  • 7 stycznia 2016 at 13:49
    Permalink

    Bardzo ciekawy artykuł. Mało kto wie, ale bezsenność, może też być spowodowana elektrosmogiem, który jest emitowany z urządzeń elektrycznych i elektronicznych. Doświadczyłam tego na własnej skórze. Z względu na to, że mam małe mieszkanie muszę trzymać komputer w pokoju, w którym śpię. Odkąd komputer jest w mojej sypialni nie umiem spać lub budzę się po kilka razy w nocy. Przeczytałam w internecie, że elektrosmog najlepiej jest usunąć orgonitem. Znalazłam w internecie sklep Magicstones i kupiłam sobie dwa osobiste orgonity do sypialni. Bardzo szybko zadziałały. Teraz nie mam żadnych problemów ze snem, bardzo szybka zasypiam i nie budzę się już w nocy. Jeśli ktoś ma podobny problem i chciałby wypróbować orgonity to polecam odwiedzenie strony Magicstones. Naprawdę warto. Pozdrawiam. Wiktoria.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


dziewięć × = 72